Jubal schenkt uniformen aan Oekraïne

Woensdag 23 mei 2012 heeft show- & marchingband Jubal Zwolle de oude uniformen geschonken aan vertegenwoordigers van de Stichting Oekraïne Nieuwleusen. De Stichting Oekraïne Nieuwleusen is opgericht om hulp te bieden aan de bevolking in Oekraïne. Zo zamelen zij het hele jaar door kleding en goederen in. Dit transporteren zij vervolgens naar het plaatsje Beregovo, net over de grens bij Hongarije. De oude uniformen van Jubal Zwolle zullen hier gebruikt worden voor een muziekschool. Jubal Zwolle heeft in april de nieuwe uniformen in ontvangst mogen nemen. Al enige tijd was het bestuur op zoek naar een goede bestemming voor de oude uniformen. Penningmeester Liesbeth Segers-Krimpenfort: "We kwamen via via bij de Stichting Oekraïne Nieuwleusen terecht en vonden het direct een goed doel voor onze oude uniformen. Het is fijn om te zien dat we andere mensen blij kunnen maken met dit gebaar." De oude uniformen van Jubal Zwolle gaan mee met het eerstvolgende transport naar Beregovo in Oekraïne.

In ontvangstname oude uniformen

Op de foto nemen Anneke Sierink en Jan Schuurman namens de stichting symbolisch de uniformen in ontvangst.