Bloemenactie 2011 weer prima verlopen

Op zaterdag 16 en maandag 18 april 2011 is de jaarlijkse bloemenactie weer gehouden, of liever gezegd voorjaarsplantenactie, want ook dit jaar zijn we weer met prachtige geraniums en fuchsia's van de firma Onderdijk in Dalfsen langs de deuren geweest in Nieuwleusen. En weer met veel succes. Het begon, na alle voorbereidende werkzaamheden door de activiteitencommissie en de wijkcoördinatoren om de nodige vrijwilligers bij elkaar te krijgen, op vrijdag 15 april, toen een twaalftal vrijwilligers bij de firma Onderdijk de plantjes in potjes hebben gedaan. Hierdoor kon de inkoopprijs worden beperkt en was de opbrengst voor onze stichting dus groter. Gelukkig was het zowel zaterdag als maandag prachtig weer. Gelukkig konden we weer gebruik maken van de schuur en het parkeerterrein van firma Heetebrij aan de Meeleweg. Het was daar vooral zaterdag een drukte van belang van komende en gaande vrijwilligers, die met veel plezier de wijken in zijn gegaan om de planten aan de man te brengen en dat bleek geen groot probleem. Veel inwoners van Nieuwleusen kennen inmiddels de kwaliteit van de planten en kopen die graag. Dat ze daarbij ook nog een goed doel steunen, is mooi meegenomen. Dus ook dit jaar was de actie weer een groot succes, dank zij de firma Heetebrij, heel veel vrijwilligers en de inwoners van Nieuwleusen. Veel dank allemaal. Op de foto's ziet u de inpakkers van vrijdag en een aantal van de vrijwilligers van zaterdag.