Koninklijke Onderscheiding voor Stien Bosman

Het moest een complete verrassing zijn en dat was het ook. Stien Bosman is op vrijdag 25 april 2008 met een smoes door Henny Huisman 'meegelokt' naar het gemeentehuis. Vanaf daar werd ze met 7 andere Dalfsenaren onder politiebegeleiding naar Het Roode Hert gebracht. Daar hadden zich inmiddels veel familie en vrienden van de decorandi verzameld om getuige te zijn van de uitreiking van de Koninklijke Onderscheiding door burgemeester Elfers. Stien kreeg deze onderscheiding mede voor haar jarenlange inzet voor de Stichting Oekraine Nieuwleusen. Met haar tomeloze energie, haar enthousiasme en haar liefde voor haar medemens (ook in Oekraine) is zij een onmisbare schakel in het werk van de stichting.