De Veldtocht leverde geld op voor onze stichting

In de week van 29 oktober t/m 2 november 2007 vonden er in Nieuwleusen allerlei activiteiten plaats rond het thema: "Spannend Nieuwleusen!". Het project heette "De Veldtocht" en werd georganiseerd door o.a. de scholen en de bibliotheek. Naast een voorstelling van een Overijssels jeugdtheatergezelschap gingen de leerlingen zelf aan de slag onder leiding van een kunstenaar of workshopleider.

De leerlingen van groep 5 van basisschool De Wegwijzer hebben onder leiding van hun leerkracht spontaan gekozen voor een standbeeldenactie bij Supermarkt Plus Bakker in Nieuwleusen. Een paar uur hebben ze verkleed in de supermarkt gestaan en dat leverde vaak heel spontane reacties op van klanten. De klanten vonden het zo leuk dat ze een bedrag van bijna € 140,00 hebben gegeven voor deze actie. De kinderen hebben dit bedrag overgemaakt aan de stichting Oekraïne Nieuwleusen.
Symbolisch is het overhandigd tijdens de afsluiting van de Veldtocht.

Hartelijk dank allemaal, hartstikke leuk!