Koninginnemarkt

Op zaterdag 21 september 2019 is voor de 20e keer de Koninginnemarkt gehouden rond de Grote Kerk in Nieuwleusen. Helaas was dit ook de laatste keer vanwege terugloop van vrijwilligers en van verminderde publieke belangstelling. De markt werd altijd georganiseerd door een zelfstandige commissie. De opbrengst was geheel voor Oekraïne. Onze stichting ontving de helft van de opbrengst, voor de andere helft zocht de commissie zelf in Oekraïne een nuttige bestemming. Ondanks het prachtige weer was voor deze laatste markt ook wat minder publiek. Daardoor was de opbrengst weliswaar wat lager dan vorig jaar, maar toch nog een prachtig bedrag van ongeveer € 4.000. Aan het eind van deze 20e markt bedankte Anneke Sierink als voorzitter van Stichting Oekraïne Nieuwleusen de leden van de Koninginnemarktcommissie voor het vele werk wat zij jaren hebben gedaan. Namens de stichting overhandigde Anneke de leden een symbolische blijvende herinnering in de vorm van een beeldje van (helpende) handen.