Stichting Karpaten

De Stichting Oekraïne Nieuwleusen heeft in Beregovo de Stichting Karpaten opgericht, met als voorzitter Peter Bardos. De stichting bestaat uit vrijwilligers, uit Beregovo en omgeving. Ze zijn bekend met de plaatselijke situatie en adviseren ons waar hulp nodig is. Verder coördineren zij alle hulp in Beregovo. Twee keer per jaar bezoekt een delegatie uit en/of namens ons bestuur Beregovo. Tijdens die reizen is er nauw contact met de Stichting Karpaten. Ook het programma van het bezoek wordt vooraf in overleg samengesteld. Het bezoeken van Oekraïne is met ingang van mei 2005 veel gemakkelijker geworden, omdat geen visum meer vereist is. Tot die tijd moest voor ieder bezoek twee maal naar de ambassade van Oekraïne in Den Haag worden gereisd.

De Stichting Karpaten bestond naast Peter Bardos uit Judit, Ilona, Joszi en Gyuri. Judit is helaas begin november 2016 overleden.